Λέσβος:Ταξίδι-Γολγοθάς με την Aegean!

Written by radiokalloni. Posted in ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ

Δημοσιεύθηκε στις 01 Οκτωβρίου, 2024

Την επιδείνωση σε απίστευτα επίπεδα της αεροπορικής συγκοινωνίας των νησιών μας έχει τροφοδοτήσει η απουσία κρατικού ελέγχου στις αεροπορικές εταιρείες και η επιβολή κυρώσεων όπου παρατηρούνται προβλήματα, καθώς επίσης και η έλλειψη ανταγωνισμού, καθώς ουσιαστικά οι δυο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας δεν φτάνουν για την κάλυψη των αεροπορικών αναγκών και υπ’ αυτήν την έννοια ο ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι ελάχιστος.

Αν και μήνες τώρα οι βραδινές πτήσεις από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης προς την Αθήνα καταγράφουν καθυστέρηση, δεν υπάρχει παρέμβαση του κράτους για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος με συνέπεια το πρόβλημα να βαίνει συνεχώς επιδεινούμενο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι προχθές Κυριακή η βραδινή πτήση στις 23:00 από Μυτιλήνη για Αθήνα με την Aegean Airlines έγινε στις 02:20 τα ξημερώματα της Δευτέρας, με την απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών που κυριολεκτικά είχαν εξαντληθεί στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης περιμένοντας να έρθει το αεροπλάνο να τους παραλάβει από την Αθήνα! Την ίδια ώρα όμως στην Αθήνα, την ίδια ακριβώς ταλαιπωρία πέρασαν και οι επιβάτες που επρόκειτο να ταξιδέψουν στις 21:30 της Κυριακής για τη Μυτιλήνη, καθώς η πτήση τους έγινε στις 12:45 τη νύχτα, με συνέπεια να φτάσουν περίπου στη 01:26 τα ξημερώματα στη Μυτιλήνη.

Με απλά λόγια οι επιβάτες που επρόκειτο να ταξιδέψουν στην Αθήνα δεδομένου ότι θα πρέπει να βρίσκονται και μία ώρα νωρίτερα από την πτήση τους στο αεροδρόμιο για να περάσουν τους ελέγχους, παρέμειναν 4 ώρες στο αεροδρόμιο μέχρι να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο, το οποίο πέταξε από Μυτιλήνη ξημερώματα.

Όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, η εταιρεία προσέφερε από ένα εισιτήριο δωρεάν σε κάθε επιβάτη, το οποίο ωστόσο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιόδους γιορτών και καλοκαιριού, ενώ υπάρχει και η σημείωση ότι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν μόνο σε πτήση για την οποία θα υπάρχει διαθεσιμότητα, πληρώνοντας και τους φόρους από την τσέπη τους (δηλαδή ουσιαστικά τα χρήματα που κερδίζουν στο τέλος θα είναι ελάχιστα).

Το εξοργιστικό είναι ότι ουδείς βρέθηκε να τους ενημερώσει για τα αίτια της καθυστέρησης, καθώς σε επανειλημμένες εκκλήσεις τους ζητώντας εξηγήσεις από τους υπεύθυνους της εταιρείας η απάντηση που ελάμβαναν ήταν ότι η καθυστέρηση στην πτήση τους έχει να κάνει με επιχειρησιακά θέματα. Εντύπωση επίσης προκαλεί και η κακή «φιλοξενία» τους στο αεροδρόμιο, καθώς τους προσφέρθηκε από την αεροπορική εταιρεία ένα κουπόνι για φαγητό στις 12 τα μεσάνυχτα και ενώ μετρούσαν 2,5 ώρες καθυστέρησης και παραμονής τους στον αερολιμένα Αθηνών. Όπως ανέφεραν επιβάτες στα Νέα της Λέσβου «μας έδωσαν στις 12 τα μεσάνυχτα ένα voucher των 8 ευρώ για φαγητό στον καθένα, μόνο που αυτή την ώρα τα πάντα ήταν κλειστά στο αεροδρόμιο πλην ενός καταστήματος που είχε περιορισμένα εμπορεύματα». 

«Ντροπή»

Όπως είπε ο επιβάτης «η αντιμετώπιση των ανθρώπων σαν να είναι ζώα εν έτει 2024 είναι τουλάχιστον ντροπή και μάλιστα από μια εταιρεία που δεν έχει δώσει τέτοια δείγματα γραφής στο παρελθόν, ωστόσο φαίνεται ότι οι καταστάσεις έχουν αγριέψει και στις αεροπορικές εταιρείες όσο δεν υπάρχει ουσιαστικός κρατικός έλεγχος».

Άλλος επιβάτης ανέφερε στα Νέα της Λέσβου ότι «το ζήτημα των καθυστερήσεων τουλάχιστον των βραδινών πτήσεων από τη Μυτιλήνη είναι πολύμηνο μέχρι τώρα. Ο καθένας ξέρει ότι στην βραδινή πτήση έχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να φτάσει με καθυστέρηση μιας ώρας στον προορισμό του, κανένας όμως αρμόδιος δεν έχει ασχοληθεί μέχρι τώρα, με αποτέλεσμα η κατάσταση συνεχώς να γίνεται χειρότερη και να τώρα οι συνθήκες αυτές είναι τριτοκοσμικές».

Σύμφωνα με τις καταγγελίες των επιβατών, η εταιρεία τους είχε στοιβάσει επί 30 λεπτά μέσα στο πούλμαν για τη μεταφορά τους στο αεροπλάνο και ακόμα μεγαλύτερη ήταν η καθυστέρηση όταν επιβιβάστηκαν στο αεροσκάφος μέχρι να ξεκινήσει η πτήση για Μυτιλήνη, κάτι το οποίο αποδίδουν σε μια κίνηση δημιουργίας εντυπώσεων από πλευράς της Aegean ώστε να μην τους φανεί τόσο πολύ η καθυστέρηση. Όπως μας ανέφεραν οι επιβάτες «βρισκόμασταν σαν τα ζώα μέσα στο λεωφορείο ιδρωμένοι χωρίς air conditioning, ενώ το ίδιο ακολούθησε για μια ώρα και μέσα στο αεροπλάνο μέχρι να καταφέρουν επιτέλους να ξεκινήσουν το δρομολόγιο και να φτάσουμε στις 2 τη νύχτα στη Μυτιλήνη». 

Όταν το αεροπλάνο προσγειωνόταν στο αεροδρόμιο Οδυσσέας Ελύτης της Μυτιλήνης και τέλειωνε ο Γολγοθάς των επιβατών από Αθήνα, δεν είχε ακόμα τελειώσει ο Γολγοθάς των επιβατών που περίμεναν από τη Μυτιλήνη για να ταξιδέψουν από την Αθήνα και οι οποίοι έφτασαν μετά τις 3:00 τα ξημερώματα στον προορισμό τους.

Πολύ μικρότερη ήταν η ταλαιπωρία των επιβατών της Sky Εxpress που ταξίδεψαν με περίπου μισή ώρα καθυστέρηση από την Αθήνα για Μυτιλήνη και ήταν η πτήση που προηγούνταν της Aegean, ενώ αντίστοιχη ήταν η καθυστέρηση και για τους επιβάτες που περίμεναν από τη Μυτιλήνη με προορισμό την Αθήνα.