Με μεγάλη επιτυχία στην Αγιάσο τα κάψαλα και ο κλήδονας

Written by radiokalloni. Posted in ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ

Δημοσιεύθηκε στις 22 Ιουνίου, 2026

Με μεγάλη επιτυχία και την παρουσία πολύ κόσμου έγινε χτες στην Αγιάσο η αναβίωση των παραδοσιακών εθίμων άγιστρου (κάψαλα) και κλήδονας, από τον Πολιτιστικό Καρναβαλικό Σύλλογο Αγιάσου «Ο Σάτυρος», με τη συνεργασία του Αναγνωστηρίου Αγιάσου «Η Ανάπτυξη».
Στις 7 το απόγευμα ξεκίνησε από το Αναγνωστήριο η πατινάδα στους κεντρικούς δρόμους του χωριού, με συνοδεία μουσικής κομπανίας. Ύστερα από σύντομες στάσεις για χορό στην γραφική Πλατεία Αγοράς και στο χιλιοτραγουδισμένο Σταυρί, κατέληξε στο Καμπούδι, όπου:
Άναψαν οι φωτιές τ’ Αϊ Γιαννιού, ψήθηκαν και μοιράστηκαν στον κόσμο τηγανοπιτάκια.
Εκφωνήθηκαν παλιοί και νέοι στίχοι του κλήδονα από τους Μυρσίνη Κουτσκουδή-Βουρλή, Σωκράτη Βασλά, Βασίλη Γυρέλλη και Δήμητρα Καπτανή.


Έπαιξαν τα Σαντούρια του Αναγνωστηρίου Αγιάσου και χόρεψε το Παιδικό Χορευτικό Τμήμα του.
Ακολούθησε λαϊκό γλέντι ως τις πρώτες πρωινές ώρες με τη μουσική ορχήστρα των Γρηγόρη Πιπίνη (βιολί, φωνή), Πάτροκλου Σωτηρίου (πλήκτρα, φωνή), Αναστάση Βουρανή (μπουζούκι, φωνή).
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε λαχειοφόρος αγορά με δώρο μια τηλεόραση 32 ιντσών, που κέρδισε η Μυρσίνη Δεληγιάννη.
Οι διοργανωτές ευχαριστούμε τον κόσμο για τη μαζική παρουσία του και το ζεστό χειροκρότημά του, καθώς επίσης τους Παναγιώτη Μ. Κουτσκουδή, Κατερίνα Γούναρη, Κοινότητα Αγιάσου και τους χορηγούς μας:
ΟΥΖΕΡΙ «ΝΤΙΛΗΣ» – ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΛΑΣ, ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΟ “ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ” – ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΗΣ, ΚΑΦΕ ΣΝΑΚ ΜΠΑΡ COFFEE HOUSE RED – ΤΑΞΙΑΡΧΟΥΛΑ ΡΟΥΓΚΕΛΛΗ, ΚΟΙΝΣΕΠ «ΓΕΥΣΕΙΣ ΑΓΙΑΣΟΥ», ΚΑΦΕ ΣΝΑΚ ΜΠΑΡ «ΚΙΣΜΕΤ», ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΟΡΦΑΝΟΣ.
Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι και σας αποχαιρετάμε με λίγους επίκαιρους στίχους που ακούστηκαν για τον αφθώδη πυρετό:

Ιβρώπ’, κυβέρνησ’ τσι καρτέλ
τ’ κτηνουτρουφία ρ’μάξαν
κρατήσαν του μιλίγαλου
ψούχ’λα σι μας πιτάξαν.

Σφάξαν πινήντα χ’λιάδις ζα
μ’ έγιουτουν τουν αφθώδη.
Χασάπ’δις γίναν πιο μιγάλ’
ακόμ’ τσ’ απ’ τουν Ηρώδη.

Του χέρ’ ιμ, πόρ’χτι Μητσουτάκ’,
κόψ’μου ’θιλι ’πί τ’ ρίζα!
Τώρα θα τ’ δώσου τα …τριγιά μ’
τσι ας τα κάν’ κουρνίζα!

Και του χρόνου με υγεία! Ανανεώνουμε το ραντεβού μας στην καλοκαιρινή μας χοροεσπερίδα την Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2026, στην Πλατεία Αγοράς.
ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ